Sveži bademi zdravi za telo

Zdrava zamena za obrok i alternativna ishrana ako ste u aktivnom treningu

Za sve one koji pored aktivnog treninga pokušavaju i da redukuju unos kalorija kako bi stigli do željene kilaže, veliki izazov predstavlja planiranje ishrane. Kako svi oni koji treniraju 3 i više puta nedeljno neminovno zahtevaju obroke koji će ih dovoljno zasititi da bi mogli da budu uvek na vrhuncu snage, ali u isto vreme obroke koji sadrže samo izvor neophodnih nutritivnih sastojaka, izbor uopšte ne pada lako.  

Kako je način života koji vodimo uglavnom dinamičan i pun obaveza kako poslovnih, tako privatnih tim pre nalazimo teškim organizovanje svakog obroka unapred. Osim činjenice da je teško unapred sve isplanirati, neretko dodatno vreme iziskuje sama priprema jela i kupovina neophodnih namirnica. Velika obaveza je planiranje, ali i pridržavanje svega zamišljenog i iz tog razloga vam u sledećem tekstu predstavljamo zdrave zamene za obrok ako ste u aktivnom treningu.

Zdrav doručak za bicikliste

Doručak je bicklistima izuzetno bitan obrok, naročito ukoliko upravo u jutarnjim časovima voze bicikl. Do doručka može da prođe i čitavih 12 sati od poslednjeg obroka, a za to vreme se vaše telo trudi da oporavi mišiće i mozak snabde neophodnom glukozom. Preporuka kako najbrže smršati ako se bavite ovim sportom jeste zdrava zamena za doručak i smanjen unos kalorija tokom dana.

Čak i kada ste u žurbi, postoji pregršt brzih recepata koje možete konzumirati na putu do posla, od kojih su najjednostavniji smutiji koji obožavaju i poznati. Evo nekoliko sjajnih ideja koje će vam olakšati večiti jutarnji rebus – šta jesti.

  • Kaša od sojinog mleka sa bobičastim voćem, bananom i čia semenom
  • Kajgana na integralnom hlebu sa sušenim paradajzom
  • Smuti sa bananom, kikirki puterom, mlekom i ovasom

Proteinski napici

Proteinski napici su odavno zaludeli svet i sada je već dokazano njihovo dejstvo koje se na svakodnevnom nivou razvija. Ovakav vid zamene za obrok je najpraktičnija varijanta za ljude koji kubure sa vremenom, a koji žele da ispoštuju izabalansiran obrok.

U jednom renomiranom proteinskom napitku koji je u obliku instant preparata u kesici ili u kutiji koji mešate sa mlekom ili vodom, dobijate sve neophodne hranljive materije poput proteina, ugljenih hidrata, minerala i masti. Često se u ovim preparatima nalaze i dijetalna vlakna i enzimi koji potpomažu digestivni trakt i varenje.

Smoothie od spanaća - zdravlje

Mišljenje je ipak da koliko god ovi preparati bili dokazano dobri i neškodljivi, ništa ne može da zameni jedan obrok čvrste hrane. Iz tog razloga proteinski napici se preporučuju u zamenu do jednog obroka dnevno kada niste u mogućnosti da se bavite pripremom jela.

Zdrave alternative visokokaloričnim obrocima

Kada ste u prilici da se pozabavite kulinarskim poduhvatima, izbor je daleko raznovrsniji. Uz današnje vlogere i blogere, veliki broj fitnes dama i mušakaraca svakodnevno deli nove recepte koji su osim što su evidentno zdraviji i niskokaloričniji – zapravo ukusni. Pred vama je izbor onih dokazano najslasnijih alternativa tradicionalnim jelima.

  • Spiralne tikvice kao zamena za testeninu vam može uštedeti 211 kalorija po porciji. Spirale možete dobiti jednostavnim ljuštenjem povrća. Ovo je odličan izvor kalijuma, folata i antioksidanata.
  • Umesto čokolade kada želite dezert, umočite jagode u čokoladni sos. Ovim postižete duplo manji unos kalorija. Konkretno 90 g čokolade sadrži oko 360 kalorija, dok 100g jagoda sa čokoladnim prelivom (jedna štangla čokolade) nosi 170 kalorija.
  • Zamenite čedar sir feta sirom! 30 grama čedar sira sadrži čak 125 kalorija, dok feta sadrži 75.
  • Umesto sendviča sa šunkom i sirom pokušajte da jedete sendviče sa lososom. Dva sendviča sa šunkom i sirom će vas stajati 466 kalorija, dok će sendviči sa lososom imaju 353 kalorija.
  • I za kraj dana se častite umesto koktelom Pinja kolada koji ima čak 243 kalorija, koktelom od začinjenog ruma, sokom od ananasa i pivom od đumbira koji ima gotovo duplo manje kalorija, a ukus mu je zagarantovano dobar.

Ishrana, dovoljno sna i trening utiču značajno na kvalitet života i njegov vek. Jednom kada naučite da se vodite svim načelima, a da pritom prestanete da razmišljate o njima, već se samo naviknete na njih – znaćete da ste uspeli.

Kada biste barem jednu dnevno vožnju automobilom zamenili dvotočkašem, osetili biste već napredak, kako mentalni, tako i fizički.