Kako se izboriti sa prehladom na prirodan način

Poznata narodna izreka kaže “bolje sprečiti nego lečiti” i to je potpuno tačno, jer dovoljno je samo da shvatite koliko malo je potrebno da uradite na dnevnoj bazi kako biste predupredili i izbegli brojne nevolje sa vašim zdravljem. Prelazni period između jeseni i zime najkritičniji je kada se radi o širenju bakterija i virusa i zato je od posebnog značaja da baš sada obratite pažnju na sve ono što može da potpomogne njihovoj ekspanziji.

Već je poznato da vitamin C, voće, povrće i dovoljno sna mogu znatno da osnaže organizam i pomognu mu da se bori protiv infekcija. Ipak, kako vas prehlada ne bi “zakačila”, možete da preduzmete dodatne, konkretne mere kojima u znatnoj meri smanjujete rizik od prehlade i gripa.

Kako sprečiti prehladu i izbeći bakterije i viruse

Duži boravak u zatvorenom prostoru ključan je za prenos bakterija i virusa sa čoveka na čoveka i zato je važno da više vodite računa o higijeni, kako ličnoj tako i o higijeni svog životnog prostora, a i kad god možete iskoristite priliku da boravite na svežem vazduhu. Kada se radi o zatvorenom prostoru u kojem boravite, onda je važno pobrinuti se da on bude sterilan i nepodoban za dalji razvoj i opstanak bakterija i virusa.

Evo nekoliko saveta koji vam mogu pomoći u preventivi i borbi sa zarazom:

#1 Postarajte se da vaša odeća uvek bude čista

Odeća koju nosite tu je pre svega da vas štiti od hladnoće i ostalih vremenskih prilika i neprilika, ali ona može biti i vrlo pogodna za prikupljanje bakterija, bilo to dok se krećete ulicom, vozite gradskim prevozom ili ste na poslu. Zato je važno da svu odeću koju nosite obavezno dobro operete, a jedna stvar koja vam može pomoći u eliminisanju svih bakterija i virusa, koji su se usput zakačili na vašu garderobu, jeste pegla na paru. Opšte je poznato da pegla na paru ubija bakterije i ukoliko svoju odeću budete tretirali jednom takvom peglom bićete sigurni da je potpuno bezbedno da je ponovo obučete.

#2 Redovno usisavajte svoju kuću

Podovi su svakako najmanje čist deo svačije kuće, a tepisi su itekako pogodni za nakupljanje prljavštine, a samim tim i bacila koji mogu ugroziti vaše zdravlje. Ono što je bitno jeste da u svom domu imate usisivač koji neće podizati prašinu prilikom upotrebe i dodatno je širiti po prostoriji. Idealan usisivač je onaj koji filtrira izduvni vazduh i uništava bakterije koje se nalaze u vašem domu. Takođe, upotreba nekog sredstva za dezinfekciju po parketu ili laminatu, a posebno po pločicama, ukoliko ih imate, je vrlo preporučljiva kako bi se uklonile sve one skrivene klice koje ste navukli u kuću na svojoj obući.

#3 Kvake su omiljeno mesto za bakterije

Opšte je poznato da su kvake mesto gde se nalazi najveći broj bakterija, a s obzirom na to da ih dodirujemo rukama, oni su i najveći prenosioci zaraza. To je dovoljan razlog da se ozbiljno pozabavite dezinfekcijom svih kvaka u svom domu. Napravite rastvor od jedne trećine alkohola i dve trećine vode i time obrišite sve kvake, ali i prekidače, telefon, miš za kompjuter, daljinski opravljač i sva ostala mesta koja stalno dodirujete rukama.

#4 Dezinfikujte i kuhinjske elemente

Kuhinja je mesto gde svakodnevno boravite i spremate hranu i baš zato je veoma važno da to mesto bude izrazito čisto i sterilno kako ne biste bakterije i viruse uneli preko hrane. Kako ne biste veštačkim sredstvima premazivali kuhinjske elemente i površine, najbolje je da za to koristite sirće ili sok limuna koji su odlični za dezinfekciju i eliminisanje svih štetnih organizama.

#5 Redovno provetravanje prostorija

Kako biste sprečili zadržvanje unetih bakterija u svom domu, obavezno je da bar nekoliko puta dnevno dobro provetrite sve prostorije kako bi kroz njih prostrujao svež vazduh. Najbolje je da nakon svakog dužeg boravka u određenoj prostoriji, kao i nakon svake posete nekoga, izluftirate taj prostor kako se u njemu ne bi zadržavali i širili bacili, koji kasnije mogu biti uzrok prehlade ili gripa.

Šta još možete da uradite kako biste se zaštitili

Održavanje čistoće i higijene kuće ne znači samo redovno čišćenje i pranje, već i redovno menjanje određenih stvari. Postoji dosta stvari koje “imaju rok upotrebe”, odnosno koje s vremena na vreme morate zameniti s obzirom na to da predstavljaju pogodno tlo za razvoj i širenje bakterija i virusa.

  • Četkica za zube – preporuka stomatologa je da se četkice za zube menjaju na svaka tri meseca, ne samo kako biste mogli dobro da ih operete, već i kako bi sprečili razvoj bakterija na njima
  • Četka za kosu – svakodnevnim češljanjem se na četki za kosu zadržavaju brojne bakterije koje ste “pokupili” svojom kosom dok ste bili napolju
  • Peškiri – prvi savet je da ne koristite isti peškir i za lice i za ruke, a drugi je da nakon svake upotrebe dobro osušite peškire kako biste smanjili šansu za razmnožavanje bakterija
  • Jastuci – preporuka je da se jastuci peru na svaka tri meseca, kako vaše lice ne biste izlagali prljavštini i bakterijama.

Pored vođenja računa o ličnoj higijeni i higijeni svog okruženja, dobru odbranu od prehlade potpomoći će i redovna fizička aktivnost, raznovrsna ishrana, koja uključuje mnogo voća i povrća, ali i meda, kao i dobar i kvalitetan san. Ukoliko ispunite sve ove uslove, vrlo je verovatno da ćete ovu zimsku sezonu proći bez problema sa kijavicom, temperaturom i ostalim dosadnim simptomima prehlade i gripa.