Vežbanje u teretani

Kakav trening je najbolji za ispravljanje kičme?

Pravilno držanje tela je bitno za zdravlje kičme, ali i celokupnog organizma, ali mi često ne vodimo onoliko računa koliko bi trebalo dok ne počnu bolovi ili dok ne dođe do ozbiljnijih problema. Prava kičma je ključna za dobar kvalitet života, a znamo da je zbog savremenog načina života i dugog sedenja moguće da dođe do nekih deformiteta.

Proverite da li imate zdravu kičmu

Nepravilno držanje tela, neumerena fizička aktivnost, dugo sedenje, ali i drugi razlozi mogu da dovedu do oštećenja kičme što loše utiče na zdravlje organizma. Bitno je da redovno posećujete lekara i da osim analiza koje inače radite, proverite i u kakvom stanju je vaša kičma jer je ona stub celog tela.

Neki deformiteti mogu da budu stečeni, a neki urođeni, ali u svakom slučaju stručni savet lekara je od neprocenjive važnosti. Vodite računa o tome kako spavate kako ne biste krivili vrat. Važno je da imate dobar dušek, a ako spavate na strani, onda možete da stavite jedan manji jastuk između nogu.

Pokušajte da držite ruke i noge ispravljene kada god je to moguće jer ćete tako imati bolju cirkulaciju. Vodite računa o obrocima i svakog dana dovoljne količine kalcijuma, a mleko, sir, jogurt i svi mlečni proizvodi su dobri za to.

Trčanje

Vežbe za ispravljanje kičme

Ako je ustanovljeno da imate problema sa kičmom, onda treba da počnete sa vežbama koje će korigovati deformitete i probleme koji su nastali, a koji na taj način mogu da budu sanirani. Iskrivljena kičma može da predstavlja problem, a ako ste tinejdžer postoje šanse da ćete prvo nositi protezu za ispravljanje kičme, pa tek onda preći na vežbe.

Istezanje i balansiranje tela su ključni kod skoro svih vrsta deformiteta, pa možete da ih uvrstite u svoju jutarnju rutinu. Jedna od vežbi koja je dobra za istezanje leđa, a možete da je uradite kod kuće sastoji se u tome da se okrenete ka zidu i stavite ruke na bokove.

Sledeći korak je da rukama gurate zid kao da želite da ga pomerite, a za to vreme dok vežbate kičma treba da vam bude prava. U tom položaju ostanite desetak sekundi i vežbu ponovite dva do tri puta. Na ovaj način će vaši mišići biti ojačani, a kičma stabilnija.

Kako plivanje i pilates pomažu?

Pilates je sve popularniji, a za to postoji i razlog. Jedan od njih je taj što postoje vežbe istezanja koje će učiniti da se osećate bolje, a benefite će osetiti i vaša kičma. Nije vam potrebna nikakva oprema, a vežbanje traje kratko i svako može da pronađe položaj koji mu najviše odgovara.

Ako imate problema sa leđima, možete da počnete sa plivanjem, ali treba biti oprezan i ne praviti nagle pokrete u vodi kako ne bi došlo do povrede. Plivanjem ćete aktivirati mišiće celog tela, a ima mnogo stilova, pa odaberite onaj koji vam najviše prija.

Plivanje bazen

Plivanje ima mnogo blagodeti, ali može da predstavlja napor, pa se onda preporučuje da hodate kroz vodu i na taj način aktivirate mišiće. Možete i jednostavno da plutate i održavate se na vodi, a tako će celo telo biti relaksirano.

Sigurno ste tokom života došli u situaciju da imate bolove u leđima. Ako ste se ozbiljnije posvetili rešavanju tog problema, onda znate zašto je preventiva i pravilno držanje bitno za zdravlje tela.

Ako je tokom pregleda uočen neki deformitet, skolioza ili nešto slično, onda znate da treba da prestanete sa nekim aktivnostima koje ste do sada praktikovali, a koje su dovele do nastanka tih problema.

Pre nego što počnete sa vežbanjem i treningom koji će pomoći u ispravljanju kičme, razmislite o tome da odete na masažu jer će vam masaža u predelu kičme pomoći da se rešite nagomilanog stresa, ali i podstaći bolje držanje.